Hello
Annoncé hier sur sa chaîne youtube par Bryan Steele (https://www.youtube.com/watch?v=6uByYE0b...8pb3Cs_UkQ), une boîte du nom de Res Nova qui jusqu'ici faisait du jeu de carte, a réussi à se payer la licence de Warzone pour la relancer. L'annonce aurait du être faite lors de l'adepticon mais l'actualité l'a empêché, de même qu'apparemment Bryan Steele aurait du montrer un premier Blood Beret.
Bryan Steele en sera le game designer. Apparemment c'est lui qui a relancé Dark Age il y a quelques années. Il s'agira dans un premier temps d'un jeu d'escarmouche pour les raisons classiques: esprit du jeu d'origine + éviter la concurrence directe de 40k + développement économique progressif et contrôlé + accessibilité. En terme de background l'idée semble être de repartir du bg de la V1.
Le boss de Res Nova sur le groupe fb dédié à Warzone principal:
Lancement prévu en 2021. Possiblement via un KS en 2020 mais c'est en réflexion. Res Nova semble vouloir traduire le jeu en dehors de l'angliche.
Et non, Prodos n'a rien à voir avec tout ça :rolleyes:
Annoncé hier sur sa chaîne youtube par Bryan Steele (https://www.youtube.com/watch?v=6uByYE0b...8pb3Cs_UkQ), une boîte du nom de Res Nova qui jusqu'ici faisait du jeu de carte, a réussi à se payer la licence de Warzone pour la relancer. L'annonce aurait du être faite lors de l'adepticon mais l'actualité l'a empêché, de même qu'apparemment Bryan Steele aurait du montrer un premier Blood Beret.
Bryan Steele en sera le game designer. Apparemment c'est lui qui a relancé Dark Age il y a quelques années. Il s'agira dans un premier temps d'un jeu d'escarmouche pour les raisons classiques: esprit du jeu d'origine + éviter la concurrence directe de 40k + développement économique progressif et contrôlé + accessibilité. En terme de background l'idée semble être de repartir du bg de la V1.
Le boss de Res Nova sur le groupe fb dédié à Warzone principal:
Citation :Hey folks, I'm the Alex from Res Nova Games that Bryan mentioned in his video. As there's been a flurry of discussion here since he released the video yesterday, I wanted to take a quick moment to introduce myself and respond to a few of the questions raised in the comments above.
First, you're correct in that this would be an odd way to announce the game, but the video was definitely not the formal announcement. As Bryan noted, we're still in very early days here (anticipated mid-2021 release date), but as Bryan is really passionate and enthusiastic about his work, I wanted to give him some leeway to mention his current project. That word would no doubt get to groups like this was not a concern, as it's for this very type of community that we're designing this game - the stalwarts, of which I include myself, that love the universe. Hopefully that also results in a game that can garner wider appeal and thus the broader player base necessary to sustain organic growth.
To start, this will very much be a low model count skirmish game. I won't go into all of the project plan details here, but we strongly believe that it is within that slice of the miniatures gaming market that we can best find a foothold. And, by offering a tight product catalog we can hopefully make in-roads with retailers.
We're sufficiently capitalized to handle the IP licensing and already have a production team established, sculptors working, and distribution deals in the works. We love this property and are taking this endeavor very seriously.
Finally, a note about the "rolling back" of the game. To be clear, we're rolling back to the narrative that existed in WZ 1E and the Target editions of Mutant Chronicles. So there's no ret-conning here, but instead a return to the vision of a solar system at war with itself and an encroaching dark power that snared me over 20 years ago.
I'm happy to talk more, but please ping me through the Res Nova Games page.
Thanks for the interest, and I'm really looking forward to showing all of you what we have in the works.
Lancement prévu en 2021. Possiblement via un KS en 2020 mais c'est en réflexion. Res Nova semble vouloir traduire le jeu en dehors de l'angliche.
Et non, Prodos n'a rien à voir avec tout ça :rolleyes: